© Yeni Aksaray Gazetesi

Acil çağrıların yüzde 90’a yakını gereksiz

İçişleri Bakanlığımızca yürütülen 112 Projesi (Tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İlimizde 2013 yılında kurulmuş ve 2016 yılında ise tüm acil çağrı numaralar (110,112,122,155,156 ve 177) Merkeze entegre edilerek hizmetine devam etmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezine başvuran vatandaşların talepleri değerlendirilerek çıkarılan tabloda yüzde 90 a yakın kısmının gereksiz olduğu ortaya çıktı. İşte yetkililerin çağrı merkezine başvuruları ve gerekli gereksiz olanların oranları.

YILLAR İTİBARİYLE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİNE GELEN TOPLAM ÇAĞRI SAYILARI

YIL          TOPLAM ÇAĞRI               GEREKLİ ÇAĞRI YÜZDE (%)          GEREKSİZ ÇAĞRI              YÜZDE (%)

2015      649.811                75.287   11,67     574.524                88,41

2016      639.747                147.766                23,10     491.981                76,90

2017      626.461                187.730                29,96     438.761                70,04

2018      582.133                193.274                33,20     388.859                66,80

2019      516.787                194.379                37,61     322408  62,39

            Yukarıdaki istatistiklerden de görüldüğü üzere yıllara göre Kurumumuza gelen gerekli gereksiz çağrı sayıları ve yüzdelik dilimleri verilmiş olup, gereksiz çağrıların ise her geçen yıl daha da azaldığı görülmektedir. Ancak halen gereksiz çağrı oranında yeterli seviyede azalma olmadığı anlaşılmaktadır.

             2019 yılında 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların aktarılan birimlere göre dağılım ise aşağıdaki tabloda verilmiştir.

GELEN ÇAĞRILARIN AKTARILAN BİRİME GÖRE DAĞILIMI (01 Ocak-31 Aralık 2019)

BİRİM ADI           TOPLAM ÇAĞRI               BİRİME AKTARILAN ÇAĞRININ TOPLAM AKTARILAN ÇAĞRIYA ORANI %

SAĞLIK                                87.344                   44,93

EMNİYET                             83.720                   43,07

JANDARMA                       15.264                   7,85

İTFAİYE                                6.438                     3,32

AFET ACİL                           1.401                     0,72

ORMAN YANGIN             212                         0,11

TOPLAM                             194.379                %100

           Tabloda da görüldüğü üzere Çağrı Merkezine gelen çağrıların büyük çoğunluğunun sırasıyla Sağlık ve Emniyet birimine geldiği anlaşılmaktadır.

           Çağrı Merkezine gelen gereksiz çağrıların her geçen gün azalarak devam ettiği; ancak halen toplam çağrı sayısında büyük bir orana sahip olduğu görülmektedir. Bu durum Çağrı Merkezi çalışanları ile ekiplerimize (Ambulans, Polis, İtfaiye vb.) zaman kaybettirmekte ve daha da önemlisi diğer tarafta acil yardıma ihtiyacı olan bir kişinin zamanında yardım alamamasına neden olmaktadır. Bütün acil çağrılarda ve en önemlisi insan hayatı açısından 1 dakikanın bile çok önemli olduğu kaza, ani hastalık, kriz vb. durumlarda gereksiz çağrılar büyük bir sorun olabilmektedir. Hatta bu çağrılar yüzünden bir insan hayatını kaybetmekte, bir suçlu kaçabilmekte, çıkan yangın sebebiyle bir vatandaşın evi yanmakta veya önemli bir ihbara zamanında müdahale edilememektedir.

           Bu nedenle, gerek can ve mal kayıpları gerekse zaman ve kaynak israfı yaşanmaması için vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı numarasına asılsız ihbarda bulunmamaları, çocukların ellerine bilinçsizce telefon verilmemesi, acil yardım hattının danışma veya bilgi almak amacıyla kullanılmaması gibi durumlar ile hattın hiçbir suretle gereksiz yere aranmaması hususunda hassasiyet göstermeleri,

            Ayrıca 112 Acil Çağrı hattının acil yardım talebi dışında her hangi bir sebeple gereksiz meşgul edildiği takdirde ise Kabahatler Kanunu ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde idari yaptırım uygulanacağı bir kez daha hatırlatıldı. *VALİLİK BASIN

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER