© Yeni Aksaray Gazetesi

İletişim Başkanlığı sözleşmeli Mütercim-Tercüman alacak

İletişim Başkanlığı merkez teşkilatında boş bulunan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun değişik 4/B maddesi kapsamındaki sözleşmeli personel pozisyonlarına 28/06/1978 tarihli ve 16330 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar" çerçevesinde,

Başkanlıkça yapılacak yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre;

İletişim faaliyetlerinde, tanıtma, basın, enformasyon, kamu diplomasisi ve özellikle tercüme hizmetlerinde çalıştırılmak üzere Fransızca (1), Bulgarca (1) dillerinde Mütercim-Tercüman pozisyonunda istihdam edilmek amacıyla aşağıda belirtilen niteliklere haiz toplam 2 (iki) adet sözleşmeli personel alınacaktır.

II- BAŞVURU ŞARTLARI

(1) Mütercim-Tercüman Pozisyonu (2 Adet) için Aranan Genel Şartlar:

(a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) fıkrasının 4, 5, 6 ve 7’nci bentlerinde belirtilen şartları taşımak,

(b) Erkek adaylar için, askerlik hizmetini yapmış veya tecilli/muaf olmak,

(c) Son başvuru tarihi itibarıyla 18 yaşını tamamlamış, 40 yaşını doldurmamış olmak,

(d) Adaylar en fazla bir pozisyon için başvuru yapabilecektir. Birden fazla pozisyona başvuru yapanların başvurusu geçersiz sayılacaktır.

(e) Adaylar İletişim Başkanlığı tarafından yayımlanan İletişim Personeli ve Mütercim Tercüman alımı ilanlarından sadece birine başvuru yapabilecektir. Birden fazla ilana başvuru yapanların başvurusu geçersiz sayılacaktır.

(f) Herhangi bir sözleşmeli pozisyonda görev yapmakta iken Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların Ek 1’inci maddesinde istisna edilenler hariç olmak üzere, sözleşmenin feshi sebebiyle görevinden ayrılanlardan sözleşmelerinin feshi tarihinden itibaren 1 yıl geçmeyenlerin müracaatları kabul edilmeyecektir. Bu hususun sonradan anlaşılması hâlinde yerleştirilmeleri yapılmış olsa dahi sözleşmeleri iptal edilecektir.

(2) Mütercim-Tercüman Pozisyonu (2 Adet) için Aranan Özel Şartlar:

Fransızca Mütercim Tercüman pozisyonu (1) için aranan özel şartlar:

(a) 2022-2023 Yılı KPSS sınavında P3 puan türünden en az 55 puan almış olmak,

(b) Sınav başvuru bitiş tarihi itibariyle son 5 yıl içerisinde Fransızca dilinden en az B düzeyinde YDS veya dengi yabancı dil belgesine veya bu seviyede bildiğine ilişkin uluslararası geçerliliği bulunan bir dil belgesine sahip olmak,

(c) Yükseköğretim kurumlarının lisans düzeyinde eğitim veren Fransızca Mütercim ve Tercümanlık, Fransızca Öğretmenliği, İngilizce ve Fransızca Mütercim Tercümanlık bölümlerinin birinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,

Bulgarca Mütercim Tercüman pozisyonu (1) için aranan özel şartlar:

(a) Sınav başvuru bitiş tarihi itibariyle son 5 yıl içerisinde Bulgarca dilinden en az B düzeyinde YDS veya dengi yabancı dil belgesine veya bu seviyede dil bildiğine ilişkin uluslararası geçerliliği bulunan bir dil belgesine sahip olmak, veya anadili Bulgarca olduğuna dair yazılı beyanda bulunmak veya Yükseköğretim kurumlarının lisans düzeyinde eğitim veren Bulgar Dili ve Edebiyatı, Bulgarca Mütercim ve Tercümanlık bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,

(b) En az lisans düzeyinde yükseköğrenim mezunu olmak,

III- BAŞVURU İŞLEMLERİ

(1) Adaylar başvurularını 8 Temmuz– 19 Temmuz 2024 tarihleri arasında e-Devlet aracılığıyla İletişim Başkanlığı-Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım ve Kariyer Kapısı (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) adresi üzerinden elektronik ortamda yapacaktır. Şahsen, kargo ya da posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir. Yazılı ve sözlü sınav İletişim Başkanlığında (Kızılırmak Mahallesi Mevlana Bulvarı No:144 Çankaya/ANKARA) gerçekleştirilecek olup sınav tarihi ve saati başvuruların tamamlanmasından sonra gerekli incelemelerin yapılmasını müteakiben Başkanlığımız resmî web sayfasında ilan edilecektir.

(2) Başvuru evrakındaki yanlışlık ve noksanlıklar ile eksik belgelerden başvuru sahibi sorumlu olup süresi içerisinde tamamlanmayan başvurular geçerli kabul edilmeyecektir. Başvuruların sona ermesinden sonra adayların başvuru bilgilerinde kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.

(3) Adayların sınav başvurusu esnasında beyan etmesi gereken bilgi ve belgeler:

- Mezuniyet belgesi

- Adres bilgileri

- KPSS belgesi (Fransızca için)

- Yabancı dil puanı ve belgesi

- Erkek adaylar için askerlik durum belgesi

- Adli sicil kaydı

- Kimlik belgesi (ön ve arka yüzü) / Pasaport

- Son 6 ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (pdf. ya da jpeg.)

Adayların kimlik bilgileri, adres bilgileri, KPSS puanı bilgileri (Fransızca için), eğitimi, mezun olduğu bölüm, askerlik, adli sicil kaydı ve Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (YDS/e-YDS) sonuç belgesi e-Devlet üzerinden ilgili kurumların web servisleri aracılığı ile temin edilerek alınacağından adaylar başvuru aşamasında gelen bu bilgi ve belgelerin kontrolünden şahsen sorumludur.

- Adayların söz konusu bilgilerinde hata mevcut ise başvuru yapmadan önce ilgili kurumlardan gerekli güncelleme/düzeltmeleri yaptırmaları, mezuniyet bilgileri otomatik olarak gelmeyenlerin mezuniyet belgelerini başvurusu sırasında pdf. ya da jpeg. formatında e-devlet üzerinden ilgili alana yüklemeleri gerekmektedir.

- YDS dışında yabancı dil belgesini (YDS denkliğine sahip/uluslararası geçerliliği olan) beyan edecek olan adaylar bu belgeyi pdf. ya da jpeg. formatında "Diğer Belgeleriniz" sekmesine yüklemeleri gerekmektedir.

- Yabancı uyruklu adayların başvurusu sırasında e-Devlet üzerinden ilgili kurumların web servisleri aracılığı ile temin edemedikleri dil puanları, mezuniyet belgeleri, kimlik bilgileri, adres bilgileri ve gerekli sicil belgelerini, pasaportunun fotokopisi ile işlem görmüş sayfalarının fotokopilerini, kimlik kartı örneğini (Arkalı önlü fotokopisi tek dosya olarak) başvurusu sırasında pdf. ya da jpeg. formatında "Diğer Belgeleriniz" sekmesine yüklemeleri gerekmektedir.

- Tüm adayların mevcut görünümü yansıtan, son 6 ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraflarını pdf. ya da jpeg. formatında "Diğer Belgeleriniz" sekmesine yüklemeleri gerekmektedir.

Yüklenen belgelerin doğruluğundan ve güncelliğinden adaylar sorumludur.

(4) Yurt dışındaki veya yurt içindeki öğretim kurumlarından mezun olup bu ilanda aranılan öğrenim durumuna ilişkin denkliği olan adayların denklik gösterir belgelerini veya sınav başvuru kriterleri ile ilgili diğer belgelerini başvuru sırasında pdf. ya da jpeg. formatında "Diğer Belgeleriniz" sekmesi altında bulunan “Öğrenim Denklik Belgesi” alanına yüklemeleri gerekmektedir.

(5) Yabancı dil belgelerinin denkliği hususunda ÖSYM Başkanlığının 06/04/2021 tarihli Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlik Yönergesi ve 24/10/2023 tarihli Eşdeğerlik Tablosu esas alınacaktır. Yabancı dil belgesinin sınava müracaatların bitiş tarihi itibarı ile son 5 (beş) yıl içerisinde alınmış olması gerekmektedir.

(6) Başvuru işleminin hatasız, eksiksiz ve bu ilanda belirtilen hususlara uygun olarak yapılmasından, istenilen belgelerin başvuru aşamasında sisteme yüklenmesinden, kişisel bilgilerin doğruluğundan fotoğrafların uygunluğundan başvuruda bulunan adaylar sorumludur. Bu hususlara riayet etmeyen adaylar herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır. Bu ilanda belirtilen hususlara uygun olmayan ve süresi içinde tamamlanmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

(7) Müracaatların sona ermesinden sonra adayın başvuru bilgilerinde hangi nedenle olursa olsun kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.

(8) Başvuru sahiplerinin sınav öncesi ve işe alım sırasında yapılacak kontrollerde gerçeğe aykırı bilgi ve belge verdiği ya da beyanda bulunduğunun tespit edilmesi hâlinde başvurusu iptal edilmiş sayılır ve başvuru sahibi sınavlarda başarılı olsa dahi bu nedenle herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Bu şekilde yapılan başvurularda ilgili şahıs hakkında yasal işlem başlatma hakkını İletişim Başkanlığı saklı tutar.

(9) Başkanlık zorunlu hâllerde başvuru/sınav takviminde ve ilan detaylarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

VI- BİLGİ ALMA VE DİĞER HUSUSLAR

(1) Bu duyuruda yer almayan hususlar ile ilgili olarak “657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu” ve “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar”ın hükümleri uygulanacaktır.

(2) Sınavla ilgili her türlü bilgiye, aşağıdaki telefon numaraları ile Başkanlığın https://www.iletisim.gov.tr web sayfası aracılığıyla ulaşılabilir.

Telefon Numarası : (0 312) 590 28 08/21 67/21 45            

E-Posta : kariyer@iletisim.gov.tr

Adres : Kızılırmak Mahallesi Mevlana Bulvarı No:144 Çankaya/ANKARA *HABER MERKEZİ

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER