© Yeni Aksaray Gazetesi

Gıda denetimleri aralıksız sürüyor

Aksaray İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, vatandaşların güvenilir, sağlıklı ve hijyenik gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla kent genelindeki denetim faaliyetlerini hız kesmeden sürdürüyor. Halk sağlığını koruma misyonu doğrultusunda hareket eden gıda kontrolörleri, sahada adeta kuş uçurtmuyor.

İl Müdürlüğü bünyesinde görev yapan uzman ekipler; kent merkezinden ilçelere kadar gıda üretimi, satışı ve toplu tüketiminin yapıldığı tüm işletmeleri mercek altına aldı.

Yapılan planlı ve anlık denetimlerde ekipler; ürünlerin son tüketim tarihlerini, saklama koşullarını, genel hijyen kurallarını ve izlenebilirlik belgelerini titizlikle inceliyor. Özellikle havaların ısınmasıyla birlikte bozulma riski artan gıda ürünlerine yönelik kontroller artırılırken, mevzuata aykırı hareket eden, halk sağlığını tehlikeye atan işletmelere karşı yasal işlemler kararlılıkla uygulanıyor.

Aksaray İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalara ilişkin yapılan bilgilendirmede, gıda denetimlerinin sadece belirli dönemlerde değil, yılın 365 günü aynı ciddiyetle devam edeceği vurgulandı.

"Vatandaşlarımızın sağlığı bizim en büyük önceliğimizdir. 'Çiftlikten sofraya güvenilir gıda' akışını sağlamak adına denetimlerimiz sahada kesintisiz olarak sürmektedir. Tüketicilerimiz de karşılaştıkları her türlü olumsuzluğu ve şüpheli durumu Alo 174 Gıda Hattı üzerinden bizlere bildirebilirler." Denildi.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, vatandaşların bilinçli birer tüketici olarak alışverişlerinde etiket bilgilerine dikkat etmelerinin önemini hatırlatarak, kurallara uyan tüm esnaf ve işletmelere de teşekkür etti.*BÜŞRA BOYSAK

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER