YENİ OTOYOL YOLU KISALTTI MI?
Yeni otoyolun kısmi olarak açılmasıyla birlikte hemşerilerimizin en çok merak edilen şey Aksaray yolunu kısalttı mı yoksa uzattı mı? Aksaray, ilçeleri ve çevre iller dahil işte cevaplar burada.
Kaynak : ERG Otoyol : http://www.ergotoyol.com.tr/files/tr/ERG_ANM_ESIA_TOO_020718_TR.pdf
Öncelikle Aksaray – Ankara Arasına bakalım:
Aksaray Ağaçlı Nevşehir yolu kavşağından, Ankara Gölbaşı arasındaki otobanlara kadar olan mesafe 205 km, 2 saat 8 dk sürüyor yaklaşık.
Yeni Ankara – Adana Otoban girişinden Alayhan’a çıkışa kadar 218 km + 35 Km Alayhan-Aksaray -Nevşehir Makas arası toplam 253 km’ye çıkıyor mesafe. Süre ise 2 saat 15 dakikaya çıkıyor. Yani otobandan gelirseniz yol 48 km ve sürede 7 ile 17 dakika arası uzuyor (ortalama 120 ve 110 km hıza göre).
Yani süre ve mesafe her halükarda uzuyor.Ayrıca Ankara alayhan arası otoyolun maliyeti 1. Sınıf araçlar için yaklaşık 96 TL, 5. Sınıf tırlar için ise yaklaşık 283 TL olacağı öngörülmektedir. (ERG otoyolun 5 Eylül tarihli listesinde halen bu güzergahların fiyatını yayınlamamıştır. Km si 0.05 € üzerinden hesap yapılmaktadır)
Ahibozdan çıkanlar için ücret 15 TL, Kulu makasından çıkanlar için 33 TL, Koçhisardan çıkanlar için 48 TL.
Avrupa, İstanbul, Eskişehir tarafından Ankara üzerinden Aksaraya gidecek hemşerilerimiz için ise şöyle bir faydası olacak.
İstanbul gişelerden sonra Ankara çevre yolundan Gölbaşının ve Ankaranın içine hiç girmeden yeni otoyoldan Ahiboz kavşağından çıkılarak hem mesafe hem de süre kısalacaktır. Özellikle bayramlarda, okul kapanış açılışında Gölbaşında yarım saat hatta 1 saatlik beklemekden kurtulacaktır.
Kaynak: Google Maps Aksaray Nevşehir Makasından Ankara Gölbaşı Otoban Girişine kadar mesafe ve süre
Eğer Alayhan yerine otoyolun Ortaköy (Bozkır) çıkışından çıkıp Balcı- Borucu yolundan Aksaray’a gelmek isterseniz mesafe 231 km ye düşüyor, süre ise 2 saat 13 dk veya 20 dkya ile çıkıyor. Eğer Ortaköy’den Aksaray’a Balcı yolu duble yapılırsa süre 1 saat 55 dkya kadar düşüyor. Bu durumda ödenecek parada 1. Sınıf otomobil için yaklaşık 80 TL, tırlar için 235 TL.
Bu yol Ankara’da Savunma bakanlığından emekli hemşerimiz Hikmet Coşkuner’in de önerdiği gibi aşağıdaki resimdeki gibi yapılırsa, Aksaray’dan hem Kapadokya havalimanına, hem Kırşehir’e, hem otobana ulaşımı kolaylaşacak.
Kaynak: Hikmet Coşkuner beyin Aksaray – Kapadokya Havalimanı Duble yol ( Fıstık yeşili) önerisi, ve Balcı üzerinden yeni otoyol Ortaköy çıkışına bağlantı (yeşil)
Aksarayın İlçelerinin Yeni Otoyola göre mesafeleri:
(Alfabetik sıraya göre)
Ağaçören: Ankara ile mesafe 171 km den 169 km ye düşüyor, süre 15 dk kısalıyor, Ücret Yaklaşık 70 TL
Eskil : Ankara ile mesafe Cihanbeyli üzerinden 208 km, Aksaray üzerinden 270 km , Yeni otobanın çıkıp Cihanbeyli üzerinden Eskil 197 km ye düşüyor, fakat süresi 25-30 dk kısalıyor. Ücret 33 TL.
Ankaradan Eskile Koçhisar çıkışından çıkıp Aksaray üzerinden gelmek isteyenler için ise mesafe 274 km ye çıkıyor. Fakat süre süre 5-10dk kısalıyor. Ücret 48 TL.
Gülağaç:Ankara gölbaşından Gülağaç 244 km iken, otobandan mesafe 268 km ye çıkıyor, fakat süre 20 dk daha kısalıyor. Ücret Alayhan çıkışından yaklaşık 96 TL.
Güzelyurt:Ankara gölbaşından Güzelyurt 251 km iken, yeni otobandan mesafe 281 km ye çıkıyor, ama seyahat süresi10 dk daha kısalıyor. Ücret Alayhan çıkışından yaklaşık 96 TL. Derinkuyu çıkışında yaklaşık 108 TL.
Ortaköy:Hıdırlı, Altınkaya yolu üstünden 202 km olan gölbaşı mesafesi 191 km ye düşüyor, seyahat süresi ise 30 dk kısalıyor. Ortaköy Aksaray yolundan Ortaköy makasından gidenler için ise mesafe 231 den 191 e , süre ise 50 dk kısalıyor. Ücret yaklaşık 80 TL.
Ortaköy Kırşehir üzerinden Ankara Mamak girişindeki otobanlara mesafe 219 km, süre ise 2.5 saat.
Sarıyahşi: 161 km Ankara Gölbaşı mesafesi 145 km ye düşüyor, seyahat süresi ise 35 dk kısalıyor. Ücret yaklaşık 63 TL.
Sultanhanıyeni İlçemizden Ankara’nın gölbaşı girişine kadar Cihanbeyli’den 228 km, Aksaray üstünden 250 km. Otobandan Kulu çıkışından Cihanbeyli üzerinden mesafe veya Koçhisar otoban çıkışından Aksaray üstünden mesafeler azalıyor. Süre ise 10-15 dk kısalıyor. Ücret Kulu çıkışından 33 TL, koçhisardan 48 TL.Ahibozdan 15 TL
Gelelim Çevre İlçe ve İllere:
Kırşehir: birkaç yıl önce açılan Kaman Bala duble yolunndan 170 kmlikkışehir gölbaşı mesafesi ( veyaKırıkkale Keskin üzerinden Ankara Mamak çevre yoluna olan 173 km likmesafe) yeni otoban ve bağlantı yolundan 195 kmye çıkıyor, fakat süre olarak 20 dakika kısalıyor, Mamak otoban girişinde Ankara çevre yolundan devam edilirse mesafe 30 km daha artıyor , zaman olarak aynı sürede gelinmiş oluyor.Ücret yaklaşık 80 TL
Nevşehir: Nevşehir Aksaray üstünden Ankara gölbaşı otobana kadar 276 kmlik mesafe, Kırşehir -Kaman-bala duble yolundan ve Kırşehir Keskin Kırıkkale üstünden 266 km. Otoban açılmasıyla mesafe 256 kmye düşüyor, süre olarak ise 45 dakika ile 1 saat arasında bir kazancı var. Ücret yaklaşık 96 TL
Niğde: Bu işten hem süre hem mesafe olarak en karlı çıkan il Niğde doğal olarak. Gölbaşı çevre yolunaa kadar 315 km lik mesafe 267 ye düşüyor, 50 km lik kazanç dışından, 1 saat 15 dakikalık süre kazancı var. Tüm otoyol ücret 115 -120 TL olacak .
Ş. Kohisar: Koçhisar ilçesi Ankara Gölbaşına 130 km lik mesafe otobandan da 130 km, mesafe değişmese de süre 10 dk daha kısalıyor. Ücret 48 TL
Hesaplamalar:
Hesaplamalarda Ankara Girişi Otoyol hızı 110 km/saat ve 120 km / saat olarak 2 farklı şekilde hesaplanmıştır.
Otoyoldan çıktıktan sonraki il/ilçe merkezine olan mesafe normal yol hızlarına göre hesaplanmıştır.
Hesaplamalarda bir yanlışlık yol ise hem km hem de zaman olarak Niğde ve Nevşehir otoyoldan kazançlı çıkmışa benziyor.
İlçelerimiz bazılarının mesafeleri azalıyor, bazılarının ise artsa bile süre olarak hepsi daha hızlı ve konforlu ulaşıma erişeceğini görmekteyiz.
Eğer Aksaray – Borucu – Balcı – Ortaköy Otoban bağlantısına ve Borucudan- Kapadokya Havalimanına kadar Duble yol olursa, Aksarayı hem mesafe hem de zaman olarak otoban Ankara, İstanbula hem de Karadeniz tarafında yaklaştırmış ve avantajlı hale getirmiş olur.Sn Valimiz, STK larımız ve bu konuyu masaya yatırmaları önem arz etmektedir.
Kaynak: Google. Ankara Yeni Otoban Girişi (solda) ve Gölbaşı Çevre yolu girişi (eski E5/E90), sağda
Tablo: İl ve İlçelerden Eski ve Yeni Mesafe ve Süreleri yaklaşık gösteren tablo:
Başlangıç | Bitiş | Eski Mes.km | Eski Süre | Yeni Mes. km | (Otoyol km + bağlantı yolu km) | Yeni Süre (110 km/s) | Yeni Süre (120 km/s) | Mes. Fark km | Süre Fark 110 a göre | Süre Fark (120 ye göre) | Eski yol Açıklama | Yeni yol açıklama |
Ank Göl Oto Otoban | Ağaçören Mrk | 171 | 1 s 56 dk | 169 | 159 + 10 | 1 s 43 dk | 1 s 36 dk | -2 | -13 dk | -20 dk | ||
Ank Göl Oto | Aksaray (Nevşehir Y Kav) | 205 | 2 s 8 dk | 253 | 218 + 35 | 2 s 25 dk | 2 s 15 dk | 48 | +17 dk | +7 dk | 218 km Alayhan, +35 km Alayhan Aks.Ağaçlı kv. | |
Ank Göl Oto | Aksaray (Nevşehir Y Kav) | 205 | 2 s 8 dk | 231 | 182 + 49 | 2 s 25 dk | 2 s 15 dk | 26 | +17 dk | +7 dk | Ortaköy Balcı Borucudan | |
Ank Göl Oto | EskilMrk | 208 | 2 s 40 dk | 197 | 74 + 123 | 2 s 14 dk | 2 s 11 dk | -11 | -25 dk | - 30 dk | Cihanbeyli üstünden | Kulu kavşağından |
Ank Göl Oto | EskilMrk | 270 | 3 s 1 dk | 274 | 105 + 169 | 2 s 55 dk | 2 s 50 dk | 4 | - 6 dk | -11 dk | Aksaray üstünden | |
Ank Göl Oto | Gülağaç Mrk | 244 | 2 s 46 dk | 268 | 246 + 22 | 2 s 32 dk | 2 s 21 dk | 24 | - 14 dk | -25 dk | ||
Ank Göl Oto | GüzelyurtMrk | 251 | 2 s 46 dk | 281 | 246 + 35 | 2 s 41 dk | 2 s 30 dk | 30 | - 5 dk | -15 dk | ||
Ank Göl Oto | KırşehirMrk | 170 | 2 s 0 dk | 197 | 159 + 38 | 1 s 47 dk | 1 s 40 dk | 27 | - 13 dk | -20 dk | Kaman Bala üstünden | |
Ank Göl Oto | KoçhisarMrk | 130 | 1 s 20 dk | 129 | 105 + 22 | 1 s 14 dk | 1 s 10 dk | -1 | - 6 dk | -10 dk | ||
Ank Göl Oto | NevşehirMrk | 276 | 3 s 5 dk | 256 | 218 + 38 | 2 s 29 dk | 2 s 19 dk | -20 | 35 dk | - 45 d | Aksaray üstünden | |
Ank Göl Oto | NevşehirMrk | 266 | 3 s 20 dk | 256 | 218 + 38 | 2 s 29 dk | 2 s 19 dk | -10 | 50 dk | - 1 s | Kırşehir Bala üstünden | |
Ank Göl Oto | NiğdeMrk | 315 | 3 s 42 dk | 287 | 275 + 12 | 2 s 42 dk | 2 s 30 dk | -48 | - 1 s | - 1 s 10 dk | ||
Ank Göl Oto | OrtaköyMrk | 202 | 2 s 17 dk | 191 | 182 + 9 | 1 s 49 dk | 1 s 41 dk | -11 | - 27 dk | - 36 dk | Hıdırlı Altınkaya üzerinden | |
Ank Göl Oto | OrtaköyMrk | 231 | 2 s 35 dk | 191 | 182 + 9 | 1 s 49 dk | 1 s 41 dk | -40 | - 45 dk | - 54 dk | Aksaray Ortaköy yolu makasından | |
Ank Mamak Oto | OrtaköyMrk | 219 | 2 s 36 dk | Kırşehir üstü | ||||||||
Ank Göl Oto | SarıyahşiMrk | 161 | 1 s 52 dk | 145 | 143 + 2 | 1 s 20 dk | 1 s 14 dk | -16 | - 32 dk | -40 dk | ||
Ank Göl Oto | SultanhanıMrk | 250 | 2 s 45 dk | 247 | 105 + 142 | 2 s 34 dk | 2 s 30 dk | -3 | - 11 dk | -15 dk | Aksaray üstünden | Koçhisar çıkış Aksaray üstünden |
Ank Göl Oto | SultanhanıMrk | 228 | 2 s 55 dk | 227 | 74 + 153 | 2 s 50 dk | 2 s 46 dk | -1 | - 5 dk | -10 dk | Cihanbeyliden | Kulu Cihanbeyliden |
Ank Mamak Oto | KırşehirMrk | 173 | 2 s 8 dk | Kırıkkaleden | ||||||||
Ank Mamak Oto | NevşehirMrk | 266 | 3 s 21 dk | 256 | 218 + 38 | 2 s 28 dk | 2 s 19 dk | -10 | - 53 dk | - 1 saat | Kırıkkaleden |
Otobanın Tamamen Açılması Sonrası için Senaryolar:
Daha önce Bolu tüneli tecrübesine dayanarak ve gerekli araştırmalar, anketler ve analizler yapılarak Aksaray’ın yol üstü tesis, sanayi vb sektör ve esnafının otobandan ne kadar etkileneceği muhakkak çalışılmıştır.
Aksaray’ın son yıllarda hızla organize sanayisinin büyümesi, Aksaray’ın otoyoldan kaynaklanacak belki de %30’lara varacak etkiyi azaltmak için Yük ve seyahat trenleri önceliği olmalıdır.
Kaynak Google: Aksaray Organize sanayisinden Ulukışlaya varmadan Ereğli Çakmak tren hattına bağlanması, hem mesafe hem de irtifa olarak en uygun coğrafya olarak görülmektedir.
90 km like mesafede 250 metre irtifa farkı vardır.
Ulukışla,Çakmak arası ekstra 200 metre irtifa farkı vardır.
1 km demiryolu yapım maliyeti ülkemizde ortalama 4.5 Milyon $ (*) olarak hesaplanmış olsa da 3 Milyon $ a kadar düşmektedir. Bu durumda 90 km lik hat için yaklaşık 270-300 Milyon $ lık bir maliyet sözkonusudur. Bu proje Aksaray gibi yurtdışı çalışanı olan ve döviz yönünden güçlü bir ilde, PPP vb bir metodla STK, Halk, Banka kredisine gerek kalmadan Yap İşlet Devret modeli ile bile yapılabilir.
(*) DEMİRYOLU VE KARAYOLU ULAŞTIRMA SİSTEMLERİNİN EKONOMİK ETKİNLİK ANALİZİ Yrd. Doç. Dr. Ali KABASAKAL Ali Osman SOLAKhttps://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869522.pdf
ARAŞTIRMA VE HABER
AHMET DABANLI
BAŞKENT AKSARAYLILAR PLATFORMU BAŞKANI
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.