Acil çağrıların yüzde 90’a yakını gereksiz
İçişleri Bakanlığımızca yürütülen 112 Projesi (Tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İlimizde 2013 yılında kurulmuş ve 2016 yılında ise tüm acil çağrı numaralar (110,112,122,155,156 ve 177) Merkeze entegre edilerek hizmetine devam etmektedir.
112 Acil Çağrı Merkezine başvuran vatandaşların talepleri değerlendirilerek çıkarılan tabloda yüzde 90 a yakın kısmının gereksiz olduğu ortaya çıktı. İşte yetkililerin çağrı merkezine başvuruları ve gerekli gereksiz olanların oranları.
YILLAR İTİBARİYLE 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİNE GELEN TOPLAM ÇAĞRI SAYILARI
YIL TOPLAM ÇAĞRI GEREKLİ ÇAĞRI YÜZDE (%) GEREKSİZ ÇAĞRI YÜZDE (%)
2015 649.811 75.287 11,67 574.524 88,41
2016 639.747 147.766 23,10 491.981 76,90
2017 626.461 187.730 29,96 438.761 70,04
2018 582.133 193.274 33,20 388.859 66,80
2019 516.787 194.379 37,61 322408 62,39
Yukarıdaki istatistiklerden de görüldüğü üzere yıllara göre Kurumumuza gelen gerekli gereksiz çağrı sayıları ve yüzdelik dilimleri verilmiş olup, gereksiz çağrıların ise her geçen yıl daha da azaldığı görülmektedir. Ancak halen gereksiz çağrı oranında yeterli seviyede azalma olmadığı anlaşılmaktadır.
2019 yılında 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların aktarılan birimlere göre dağılım ise aşağıdaki tabloda verilmiştir.
GELEN ÇAĞRILARIN AKTARILAN BİRİME GÖRE DAĞILIMI (01 Ocak-31 Aralık 2019)
BİRİM ADI TOPLAM ÇAĞRI BİRİME AKTARILAN ÇAĞRININ TOPLAM AKTARILAN ÇAĞRIYA ORANI %
SAĞLIK 87.344 44,93
EMNİYET 83.720 43,07
JANDARMA 15.264 7,85
İTFAİYE 6.438 3,32
AFET ACİL 1.401 0,72
ORMAN YANGIN 212 0,11
TOPLAM 194.379 %100
Tabloda da görüldüğü üzere Çağrı Merkezine gelen çağrıların büyük çoğunluğunun sırasıyla Sağlık ve Emniyet birimine geldiği anlaşılmaktadır.
Çağrı Merkezine gelen gereksiz çağrıların her geçen gün azalarak devam ettiği; ancak halen toplam çağrı sayısında büyük bir orana sahip olduğu görülmektedir. Bu durum Çağrı Merkezi çalışanları ile ekiplerimize (Ambulans, Polis, İtfaiye vb.) zaman kaybettirmekte ve daha da önemlisi diğer tarafta acil yardıma ihtiyacı olan bir kişinin zamanında yardım alamamasına neden olmaktadır. Bütün acil çağrılarda ve en önemlisi insan hayatı açısından 1 dakikanın bile çok önemli olduğu kaza, ani hastalık, kriz vb. durumlarda gereksiz çağrılar büyük bir sorun olabilmektedir. Hatta bu çağrılar yüzünden bir insan hayatını kaybetmekte, bir suçlu kaçabilmekte, çıkan yangın sebebiyle bir vatandaşın evi yanmakta veya önemli bir ihbara zamanında müdahale edilememektedir.
Bu nedenle, gerek can ve mal kayıpları gerekse zaman ve kaynak israfı yaşanmaması için vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı numarasına asılsız ihbarda bulunmamaları, çocukların ellerine bilinçsizce telefon verilmemesi, acil yardım hattının danışma veya bilgi almak amacıyla kullanılmaması gibi durumlar ile hattın hiçbir suretle gereksiz yere aranmaması hususunda hassasiyet göstermeleri,
Ayrıca 112 Acil Çağrı hattının acil yardım talebi dışında her hangi bir sebeple gereksiz meşgul edildiği takdirde ise Kabahatler Kanunu ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde idari yaptırım uygulanacağı bir kez daha hatırlatıldı. *VALİLİK BASIN
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.