CİMER’e geçen yıl 7 milyon 650 bin başvuru yapıldı
Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırma ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun tüm kesimlerine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023'te yüzde 23 artışla 7 milyon 650 bine ulaştı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, millet ile devlet arasında iletişim köprüsü olan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine (CİMER) 2023 yılında da ilgi artarak devam etti. Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırma ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun tüm kesimlerine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023'te yüzde 23 artışla 7 milyon 650 bine ulaştı. İstek, şikayet, bilgi edinme, görüş ve öneri, "Yönetime Katıl", "Türkiye Yüzyılı Hayalini Paylaş" ve teşekkür türlerindeki başvuruların elektronik olarak yönetime hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırılmasına aracılık eden CİMER'e başvuruların yüzde 98'i internet üzerinden yapılırken yüzde 2'si posta ve şahsen müracaat yoluyla gerçekleşti. İnternet üzerinden yapılan başvuruların da yüzde 85'i mobil telefon ve tablet ile yapılırken geçen yıl ilk kez akıllı televizyonlar aracılığıyla da CİMER'e başvuru yapılması dikkati çekti. Vatandaşların yalnızca şikayet ve taleplerini değil aynı zamanda her konudaki düşünce, görüş ve önerilerini de ilettiği CİMER'e 2023 yılında 253 bin teşekkür, görüş ve öneri başvurusu yapıldı.
"DAHA VERİMLİ, ETKİLİ VE DAHA İCRACI BİR YAPIYA KAVUŞUYOR"
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, yaptığı değerlendirmede, devletle millet arasında iletişim köprüsü olan CİMER'e büyük önem verdiklerini belirterek, CİMER'in vatandaşların yönetime ortak olmasını sağlayan en etkili araçlardan birisi olduğunu bildirdi. Devletin kurumlarının doğru karar alma noktasında vatandaşların görüş ve beklentilerini iyi okuması ve değerlendirmesi gerektiğini belirten Altun, CİMER'in de bu doğrultuda önemli bir işlev üstlendiğini kaydetti. Bu doğrultuda CİMER'in sadece şikayet yeri olarak görülmemesi gerektiğini aktaran Altun, sistemin aynı zamanda vatandaşların yönetime katılmalarını sağlama noktasında da önemli bir görevi bulunduğunu, kamuda gerçekleştirilen bazı önemli projelerin ve yapılan iyileştirmelerin arkasında vatandaşlardan gelen görüş ve önerilerin önemli bir payının bulunduğunu vurguladı.
CİMER'in Türkiye Yüzyılı'nı iletişimin de yüzyılı yapmak adına güçlü araçlardan biri olduğuna işaret eden Altun, şunları kaydetti: "Hangi kademede olursa olsun devleti temsil eden yöneticilerin, kamu kurum ve kuruluşların vatandaşların talep ve beklentilerini hızlı ve doğru bir şekilde değerlendirmesi büyük önem taşıyor. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın halkla ilişkiler faaliyetlerine özel bir önem vermesi, bizim için büyük bir imkan. Çok şükür ki Cumhurbaşkanımız liderliğinde devletimiz tüm imkanlarıyla vatandaşımızın her daim yanında. Biz de bu doğrultuda Türkiye Yüzyılında CİMER'in daha etkin ve verimli olması adına elimizden gelen her türlü gayreti ortaya koyacağız." *HABER MERKEZİ
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.