ABAYLAR
Aksaray
21 Kasım, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    32.02
  • EURO
    35.01
  • ALTIN
    2419.0
  • BIST
    9618.83
  • BTC
    69294.62$

AKSARAY TARIMI İÇİN PR ÇALIŞMASI DENEMELERİ – “PR NEDİR?”

01 Şubat 2024, Perşembe 09:56

Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi turizm, nasıl ki klasik güneş – deniz – kum algısı ve değerlendirmesinin ötesine geçerek çeşitlenmişse, tarım ve hayvancılık da klasik algı ve değerlendirmesinin ötesine geçmelidir. Yani insanların gözünde tarım ve hayvancılık kırsallığın, taşralılığın makûs talihi olarak değil, bilakis insanlığın temel ihtiyaçlarını karşılama sektörü olması sebebiyle saygı duyulacak bir sektör olarak görülmelidir. Ve sektörle birlikte elbette sektörün her bir çalışanına, her bir paydaşına saygı duyulmalıdır. Bu saygınlığı da başarılı bir PR çalışması yaparak ancak elde edebiliriz.

PR kavramı Public Relations (Halkla İlişkiler) teriminin baş harfleri kullanılarak yapılan bir kısaltmadır.  Kısaca gerçek yahut tüzel kişinin toplum önündeki algısının başarılı şekilde iletişim araçları kullanılarak yönetilmesi anlamına gelir. Yani gerçek yahut tüzel kişinin halkın karşısında imajını ve saygınlığını korumak, kişinin itibarını desteklemek, bilinirliğini ve düşüncesini artırmak gibi etkiler için doğrudan yapılan itibar yönetim biçimi teknikleridir. PR çalışmaları sayesinde toplulukların dikkati çekilerek, topluluk algısında olumlu bir imaj yaratılması mümkün olmaktadır. PR çalışmaları, görev bildirimleri yoluyla ve sosyal medya içerikleri ile dijital platformda yapıldığı gibi eskiden olduğu gibi geleneksel medya kanalları kullanılarak da yapılabilmektedir.

PR çalışmaları bir çeşit reklam çalışması gibi görünse de gerçekte reklam çalışmalarından farklıdır. Bunu en basit olarak şöyle açıklayabilirim. Reklam, gerçek yahut tüzel kişinin topluma kullandırmak/uygulatmak istediği ürünlerini/hizmetlerini onlara doğrudan göstermek ve sunmak demektir. PR çalışması ise kullandırılmak/uygulatılmak istenen bu ürünlerin/hizmetlerin topluma dolaylı yoldan gösterilmesi, sunulması demektir. Yani PR çalışmasında toplum sürecin içerisine dahil olup mevzu bahis olan ürünün/hizmetin önemini kendisi anlarken reklam çalışması toplum için hazır bir sunudur. Kısacası reklam tavsiye eder, PR ise deneyimletir.

Toplum her ikisinde de sunulan ürünlerden/hizmetlerden memnun kalırsa, onları sunan gerçek yahut tüzel kişiliklerin saygınlığı artar. Ancak PR çalışmalarıyla daha da saygınlık ve güvenilir bir imaj elde edilmesi mümkün olmaktadır. Çünkü gerçek yahut tüzel kişiler reklamlarında, iletmek istedikleri mesajlarını abartarak sunabilirler. Ancak PR çalışmalarında böyle bir hareket alanı bulunmamaktadır. PR çalışmalarında daha çok imajın ve iletişimin sağlam temeller üzerinde kurulması hedeflenmektedir. Abartı yoktur, ürünler/hizmetlerle ilgili yapılan çalışmalar mevcut nitelikleriyle alakalıdır. PR çalışmaları, özel veya tüzel kişilerin önemli pazarlama stratejilerinin temelini oluşturur. Başarılı şekilde yapılan PR çalışmaları, hedef kitledeki herkesin dikkatini çekerken sunulan ürünlerin/hizmetlerin de toplum tarafından ilgi görmesini sağlar. Yani Aksaray Tarımı ile ilgili yapılacak PR çalışmaları toplumun, tarım paydaşlarının, hatta potansiyel tarım paydaşlarının da dikkatini çekecektir.

Her ne kadar ürün/hizmet sunumunda reklam, tanıtım ve sosyal medya platformlarının etkin kullanımı çok iyi sonuçlar verdiği düşünülse de bu ürünlerin/hizmetlerin toplum tarafında güvenilir bir karşılık görmesi için PR çalışmalarının yapılması şarttır. Bunu en iyi her yıl yapılan etkili reklam çalışmalarına rağmen memleketimizin adının gereken ilgiyi görememesinden anlıyoruz. Adının diyorum çünkü hâlâ Niğde ile anılıyoruz. Neden? 1989’dan sonra yapılması gereken PR çalışmaları yapılmadığı için! 1923-1933 yılları arasındaki vilayetliğimizde emeği geçen hemşerilerimizin vilayetlik için yaptıkları PR gayretinin aynısı 1989 sonrasındaki hemşerilerimizde olsaydı bugün Aksaray tarımıyla, turizmiyle, sanayisiyle, tarihiyle, kültürüyle tanınan bir büyükşehir olarak anılıyor olurdu.

Neyse dertlenmeye vaktimiz yok! Vizyoner bir bakışla kaybettiklerimizi telafi eder, evvelallah fazlasını da yaparız.

Devam edecek…

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.